Engelska böcker

Obs Det kommer inte vara några spoilers!

Jag läser inte engelska böcker så ofta, mest för att de är dyrare och svårare att få tag i. Men också för att min engelska inte är den bästa.
MEn nu håller jag på med två böcker, The Fault In Our Stars av John Green och 1Q84 av Haruki Murakami.
The Fault In Our Stars (förkortas till TFiOS) är skriven av John Green en av vlogbrothers bröderna. Jag fick den igår och har redan läst halvvägs. Den handlar om Hazel och Augustus som är canser sjuka.
Men mer tänker jag inte berätta, ni måste läsa boken. Tyvärr finns den bara på engelska än så länge(kom ut på marknaden den 10 januari). Men jag skulle gissa att den kommer till Sverige innan jul eftersom den är så prisad av pressen.När jag har läst ut min så kan jag låna ut den om någon vill^^
1Q84 är skriven av min för nuvarnade favorit författare Haruko Murakami. Det är igentligen en triologi men det exemplaret jag har är den Engelska utgåvan som har satt ihop dem till en enda bok. Jag har redan läst del 1 och två(de heter så..) så jag ska börja läsa del 3 på engelska vilket är lite konstigt, men nog bra.
Boken handlar om Aomame och Tengo, varanat kapitel är ur Aomames perspektiv och varanat ur Tengo. Boken börjar med Aomame tar sig till en parallel värd,1Q84, när hon försöker ta sig från en traffikstockning. Tengo kommer också in i denna parralella värld via en bok som han ska skriva om eftersom den 17 åriga författaren inte har ett så bra skrivspråk, men en väldigt speciel berättelse.
Som alltid i Murakamis böcker så är det mat, klassisk musik och sex scener. Men en viktig del i denna bok är även de obehagliga scenerna, många så jobbiga att man skulle sluta läsa om det inte var för Murakamis sätt att får än att känna att man måste fortsätta.
Jag rekomenderar er starkt att läsa dessa böcker. Feel good böcker är inte dem ända böckerna som får en att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0