Päls

Jag har märkt att det har blivt mer och mer populärt att ha en päls. Jag skulle inte ha så mycket imot det om det var äldre pälsar från får. Men för det mesta är det nya minkpälsar, alltså pälsar från djur där den enda delen som man vill använda är pälsen.

Jag är ingen militant vegan som häller röd färg på gamla damers pälsar, men det stör mig att folk går runt med päls bara för att endel designers tycker att det är fint. Att det är på modet att bära päls ärväldigt dumt när det finns så många material som är varmare och som man kan får fram med relativt schyssta medel(folk och djur dör iallafall inte i samma stora omfattning).
Jag inte för att man släpper ut minker eftersom minkar inte tillhör vårt ekosystem och för att 90% av minkarna dör. Det vi behöver är strängare regler eller totalförbjud på uppfödnining av minkar och andra pälsdjur.
Om man nu värkligen känner att man vill ha en päls så kan man faktist köpa en secondhand. Då slipper fler djur dö.

Kommentarer
Postat av: siggy

precis, och sne borde man låta sina systrar handla secondhand päls

2012-01-30 @ 03:49:35
URL: http://sigridsresor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0