Starcraft

I går så fick jag prova att spela starcraft, ett realtidsstrategi spel i en science fiction värld. Spelet är ganska likt age of empiers,  det på ut på att bugga upp sitt samhälle och sin arme, samtidigt som man ska döda andre spelares samhällen och armeer.
Det finns tre raser terra, protoss och zerg.
Terra är människor som har utvandrat från ett överbefolkat jorden, protoss är en utomjordisk ras som är väldigt teknologiskt smarta och zerg som egentligen inte är en ras, utan flera olika muterade monster som styrs av The Overmind.
Mina vänner som fick mig att prova på att spela det tyckte att jag borde spela zerg, ganska mycket för att de behöver en zerg i sitt guild (jag vet inte riktigt om det heter guild, men tror det). Min arme såg ut som velocirapors och även om jag inte förstog allt som jag gjorde så var det väldigt roligt.
DFTBA
Ps. Snart är det Prolog så vi syns där^^

Kommentarer
Postat av: Folke

Zerg är ju helt klart coolast, varför är det ingen som spelar dem redan?

2012-01-29 @ 23:33:23
URL: http://perfektfummel.blogg.se/
Postat av: Karin

Vet inte, jag tror att det beror på att varje ras har sina för och nackdelar. Så de valde väl den ras som passar dem bäst.

2012-01-30 @ 00:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0